Συγγραφέας: Χρήστος Γ. Δασκαλοθανάσης
Πλήθος ερευνών που εστιάζονται στον χώρο της εκπαίδευσης, έχουν μελετήσει εκτεταμένα τις αιτίες και τις συνέπειες της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, λόγω του ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οργανωσιακή κουλτούρα και την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν και η οποία αποτελεί κεντρική μεταβλητή για πολλές θεωρίες που έχουν σχέση με οργανωσιακά φαινόμενα.
Η επαγγελματική ικανοποίηση, ως εξαρτημένη μεταβλητή, φαίνεται ότι επηρεάζεται από ένα πλήθος παραγόντων.
Η παρούσα εργασία στοχεύει να αποσαφηνίσει το κατά πόσο η κυρίαρχη οργανωσιακή κουλτούρα, συσχετίζεται με το βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Και αυτό σε μια εποχή βαθύτατης οικονομικής κρίσης και σε μια περίοδο ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται στον χώρο της εκπαίδευσης που φαίνεται να έχει επιπτώσεις και στο επίπεδο της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών.