Συγγραφείς: Δέσποινα Μιχ. Μανδραγού & Αναστασία Χρ. Κυριακού (Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής)
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με την οργάνωση σχολείων παιδιών για ειδικές ανάγκες, ένα θέμα ιδιαίτερα σημαντικό, αν αναλογιστούμε τον αποκλεισμό που υφίστανται τα άτομα με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία γενικότερα και κατ’ επέκταση και στην εκπαίδευση.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα εξετάσουμε αυτόν τον αποκλεισμό γενικότερα και τι ιδιαιτερότητες απαιτούνται για την εκπαίδευσή τους.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα δούμε κατά πόσο, αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες οδηγούνται στη σχολική αποτυχία και τον αποκλεισμό, και πώς πρέπει για να καταπολεμηθούν οι δυσκολίες να υπάρχει η συνεργασία της οικογένειας και του σχολείου.
Στο τρίτο κεφάλαιο θα ασχοληθούμε με την Ειδική Αγωγή και σε ποιο στάδιο βρίσκεται στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, καθώς και με την Παγκόσμια Διάσκεψη για την Ειδική Αγωγή που έγινε στην Σαλαμάνκα, η οποία αποτέλεσε κορυφαία στιγμή για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Τέλος, στον επίλογό μας θα καταγράψουμε τα αποτελέσματα της εργασίας μας.