Η εργασία για την ανάπτυξη του (χρηστικού) κεφαλαίου της Μνήμης
Το παρόν πόνημα είναι αποτέλεσμα καθαρά προσωπικής μου εργασίας. Δεν ενέχει στοιχεία προσωπικών εμπειριών, πίστεων και αξιών.
Το θέμα του είναι καθολικού ενδιαφέροντος και χρησιμότητας για τον άνθρωπο. Πρόκειται για τη μνήμη, την οποία πραγματεύομαι ως το λειτουργικό κεφάλαιο της πνευματικής/νοητικής ζωής του ανθρώπου. Δηλαδή, η μνήμη όχι απλά και μόνο ως η ικανότητα να θυμόμαστε γεγονότα, καταστάσεις, πρόσωπα, κλπ, του παρελθόντος, αλλά η μνήμη ως η λειτουργική βάση μας. Η μνημονική ικανότητα και ενέργεια έχει τους τρόπους της, την ενδελέχειά της. Πρόκειται λοιπόν για τον τρόπο που σκεπτόμαστε και νοούμε μνημονικά: δεν αρκεί απλά να θυμόμαστε κάτι, αλλά είναι το πώς θυμόμαστε και πώς αξιοποιούμε τη μνήμη. Πρόκειται λοιπόν για τη χρήση του κεφαλαίου που είναι η μνήμη. Πρόκειται για τη μνήμη στην αρχαία Ελληνική διατύπωση και έννοιά της – ως αλήθεια, δηλαδή μη λήθη.
Ως εκ τούτου, το παρόν ψυχοτεχνικό σύστημα, το οποίο είναι προσωπικής/ατομικής εφαρμογής, έχει ως σκοπό, ως εφαρμογή, τον εντοπισμό της αλήθειας, ή αλλιώς τη συνεπή και συναρτή προσπάθεια για την κατάκτηση της αλήθειας: της ευστοχίας, του αληθινού στόχου, στο θέμα και το επίπεδο που κάθε φορά έχουμε ως ζητούμενο στη ζωή μας.
Η παρούσα ψυχοτεχνική μέθοδος είναι καθαρά φορμαλιστικού χαρακτήρα, έχοντας παράλληλα φιλοσοφική/οντολογική θεμελίωση. Έχω εντοπίσει τα λειτουργικά στοιχεία-αρχές της πνευματικής/νοητικής ζωής και δραστηριότητάς μας. Πρόκειται για ένα πρωτεύον ζεύγος αρχών και ακολούθως για δύο δευτερεύοντα ζεύγη.
Πρωτεύον ζεύγος: προσοχή – επιλογή
Δευτερεύοντα ζεύγη: εργασία – ηρεμία, και: φόβος – αφοβία
Τα ζεύγη αυτά τα αναλύω εννοιολογικά και τα συνδυάζω πάντα με τη λογική της διττότητας: τόσο τα ζεύγη όσο και οι συνδυασμοί μεταξύ τους είναι πάντα διττοί. Αυτό συνεπάγεται στοιχειώδη λογική, άρα λογική η οποία δεν αμφισβητείται – είναι αδιάβλητη ως μη ενέχουσα κενά ή αντιφάσεις. Κατά συνέπεια, η εφαρμογή του συστήματος είναι η εφαρμογή του συστήματος το οποίο είναι αλάνθαστο.
Με την ανάλυση και το συνδυασμό των ζευγών καταλήγω σε ένα συγκεκριμένο σύστημα, το Πεντάζευγο: πέντε ζεύγη προτάσεων. Το Πεντάζευγο καλύπτει θεματολογικά το κάθε θέμα της ζωής του ατόμου. Εφαρμόζεται κάθε φορά με συγκεκριμένο τρόπο: με συγκεκριμένη αναφορά σε πρόταση ζεύγους του Πεντάζευγου και σαφείς τρόπους μετάβασης-κίνησης από πρόταση σε πρόταση. Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα βήματα και κριτήρια εφαρμογής –αναφοράς στο Πεντάζευγο– τα οποία έχω τεκμηριώσει και αποδείξει.
Αυτό το σύγγραμμα είναι τόσο ακαδημαϊκού επιπέδου και ενδιαφέροντος όσο και για να το διαβάσει ο μέσος άνθρωπος και να ωφελείται από την εφαρμογή του. Η λογική του συγγράμματος είναι χειροπιαστή και ο αναγνώστης δεν θα αντιμετωπίσει ασάφειες ή δυσκολίες στην κατανόηση διότι δεν απαιτούνται σπουδές ή ιδιαίτερες γνώσεις στην Ψυχολογία.
Στις τελευταίες σελίδες του συγγράμματος βρίσκεται η αλγοριθμική παρουσίαση, επαλήθευση και αξιολόγηση της Ψυχοτεχνικής Μεθόδου. Το όλο νόημα, η όλη ουσία και χρησιμότητα της Μεθόδου μεταφράζονται με τη μαθηματική γλώσσα και επαληθεύονται στο έπακρο. Ο αλγόριθμος της Ψυχοτεχνικής Μεθόδου είναι μοναδικός: έχει πληρότητα και ακρίβεια αποτελεσμάτων, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει πέρας! Έτσι κατοχυρώνεται μαθηματικά το ότι αυτό το ψυχοτεχνικό σύστημα, αφενός προσφέρει απόλυτη ακρίβεια εφαρμογής, και αφετέρου είναι απόλυτα φυσιολογικό και δεν παρεμβαίνει στην ελευθερία του χρήστη, αλλά αντιθέτως τη διασφαλίζει και την αναπτύσσει.
Δεδομένου του αλγορίθμου της Ψυχοτεχνικής Μεθόδου, κρίνεται βέβαιη η προοπτική για την εφαρμογή της στο επίπεδο της Βιοϊατρικής Τεχνολογίας.
Το σύγγραμμά μου αυτό διατίθεται και διεθνώς, στην Αγγλική, μαζί με ένα άλλο εξίσου πρωτότυπο και επιστημονικά έγκυρο πόνημά μου, στο Amazon:
Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία