ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΜΕ
[Σύγκριση των υπηρεσιών μας με τις υπηρεσίες άλλων εκδοτών]
*
CARPE LIBRUM
ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΑΥΤΟΕΚΔΟΣΕΙΣ
Κόστος εκτύπωσης
Προσφέρουμε τιμή τυπογραφείου, δηλ. τη μισή τιμή (συχνά και χαμηλότερη) σε σχέση με τις συνήθεις τιμές εκτύπωσης που προσφέρουν οι άλλοι εκδοτικοί οίκοι.
Οι συνήθεις εκδότες προσφέρουν την διπλάσια τιμή εκτύπωσης (και πλέον) σε σχέση με τις τιμές που προσφέρουν συνήθως τα τυπογραφεία.
Ανατυπώσεις
(Πόσο θα πληρώνει ο συγγραφέας την κάθε ανατύπωση)
Οι ανατυπώσεις κοστολογούνται στην ίδια τιμή, ανά αντίτυπο, με την αρχική.
(Δεν λαμβάνουμε προμήθεια από τα αντίτυπα που τυπώνονται ή ανατυπώνονται, και για αυτό δεν έχει καμία διαφορά για εμάς το πόσα αντίτυπα θα εκτυπώσετε).
Ο συγγραφέας πληρώνει στον εκδότη επιπλέον 50-70% περίπου για κάθε αντίτυπο, σε σχέση με την τιμή που αγοράζει τις ανατυπώσεις ο εκδότης από το τυπογραφείο.
(Οι εκδότες εισπράττουν προμήθεια από κάθε αντίτυπο που ανατυπώνεται και πωλείται στον συγγραφέα για αυτό το λόγο υπάρχει κάθε συμφέρον να τυπώνονται πολλά αντίτυπα ανεξαρτήτως της ζήτησης).
Ποσοστά από πωλήσεις του βιβλίου σε αναγνώστες, τα οποία εισπράττει ο εκδότης
Δεν εισπράττουμε ποσοστό κέρδους από τις πωλήσεις του βιβλίου σας. (Όλα τα καθαρά κέρδη ανήκουν στον συγγραφέα).
Οι εκδότες συνήθως δικαιούνται το 70 – 90 % των εσόδων από την πώληση του βιβλίου σας.
(Πέραν των ελάχιστων ποσοστών κέρδους που απομένουν στον συγγραφέα, μερικοί εκδότες αποδίδουν ποσοστά στους συγγραφείς μετά από την πώληση των πρώτων 800 – 3.000 αντιτύπων, βάσει συμφωνίας με τον συγγραφέα).
Τρόπος αγοράς αντιτύπων για τον συγγραφέα μετά την έκδοση
Τα βιβλία της πρώτης εκτύπωσης και των ανατυπώσεων ο συγγραφέας τα παραγγέλνει, μετά από καθοδήγησή μας, απευθείας από το συνεργαζόμενο τυπογραφείο μας, σε τιμές χονδρικής. Δηλ. σε τιμές τόσο χαμηλές, σαν να ήταν ο ίδιος εκδότης.
Ο συγγραφέας θα πρέπει να αγοράζει από τον εκδότη του τα αντίτυπα που επιθυμεί, συνήθως με έκπτωση 50% της λιανικής τιμής του βιβλίου (ισχύει για εκδόσεις που τις χρηματοδοτεί ο εκδότης) ή τα αγοράζει –και πάλι από τον εκδότη‒ σε τιμή σχεδόν διπλάσια ή και τριπλάσια από αυτήν του τυπογραφείου (ισχύει για εκδόσεις που τις χρηματοδοτεί ο συγγραφέας).
Χρόνος δέσμευσης εμπορικών και πνευματικών δικαιωμάτων
Δεν υπάρχει χρονική διάρκεια δέσμευσης δικαιωμάτων από τις εκδόσεις μας.
Στους συνήθεις εκδότες η δέσμευση διαρκεί από 3 έως 10 έτη περίπου.
(Ειδικά τα 10 έτη θεωρείται καταχρηστικό χρονικό διάστημα δέσμευσης δικαιωμάτων, αν αναλογιστεί κανείς ότι αφορά έκδοση που χρηματοδοτεί ο συγγραφέας).
Δέσμευση εμπορικών και πνευματικών δικαιωμάτων επί των προ-εκτυπωτικών εργασιών, μετά τη λήξη της σύμβασης του συγγραφέα με τον εκδότη
Στις εκδόσεις μας δεν υπάρχει καμία δέσμευση, αρκεί σε περίπτωση ανατύπωσης υπό διαφορετική επωνυμία, να αφαιρεθεί το logo και το ISBN των εκδόσεών μας.
(Δηλαδή ο συγγραφέας μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διορθώσεις κειμένου, τη σελιδοποίηση και τη μακέτα εξωφύλλου που του παρέχουμε αρχικά, ακόμα και σε πιθανές επόμενες εκδόσεις υπό διαφορετικό εκδότη).
Στις συνήθεις συμβάσεις με εκδοτικούς οίκους, ακόμα και όταν λήξει η περίοδος δέσμευσης των δικαιωμάτων από τον εκδότη, απαγορεύεται η αναπαραγωγή με ηλεκτρονικές, φωτοτυπικές ή άλλες μεθόδους της στοιχειοθεσίας, σελιδοποίησης, του εξωφύλλου, των πινάκων, εικόνων και γενικότερα όλης της αισθητικής εμφάνισης του βιβλίου, των οποίων αποκλειστικός κύριος και δικαιούχος είναι ο εκδότης. Η προστασία αυτή διατηρείται και μετά την λήξη της σύμβασης. Δηλ. αν ο συγγραφέας μετά τη λήξη της σύμβασης με τον εκδότη επιθυμεί να δημοσιεύσει ξανά, μόνος του, ή με άλλον εκδότη, το βιβλίο του, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την ίδια ακριβώς επιμέλεια κειμένου, την ίδια σελιδοποίηση ή το ίδιο εξώφυλλο, την ίδια εικονογράφηση, με του προηγούμενου εκδότη. Αυτές οι εργασίες πρέπει να γίνουν ξανά από την αρχή.
Αμοιβή συγγραφέα από τις πωλήσεις του βιβλίου επί % της λιανικής πώλησης
Το 100 % της λιανικής τιμής πώλησης αναλογεί στον συγγραφέα (ισχύει όταν το βιβλίο πωλείται σε παρουσιάσεις που οργανώνει ο συγγραφέας, ή μέσω διαφήμισης, π.χ. στο FB ή αλλού, που θα την έχει χρηματοδοτήσει ο συγγραφέας).
Το 60-65% (ισχύει όταν θα πωλείται από επιλεγμένα βιβλιοπωλεία στα οποία θα το έχει προμηθεύσει ο ίδιος ο συγγραφέας, παρακάμπτοντας τον χονδρέμπορο).
Το 50% της λιανικής τιμής πώλησης αναλογεί στον συγγραφέα (ισχύει όταν το βιβλίο πωλείται στα βιβλιοπωλεία μέσω χονδρεμπόρου).
Στις συνήθεις εκδόσεις, μόνο το 10-30% της λιανικής τιμής πώλησης αναλογεί στον συγγραφέα. Συνήθως τα βιβλία έχει δικαίωμα να τα πουλάει μόνο ο εκδότης με την υποχρέωση να αποδίδει ένα ποσοστό στον συγγραφέα.
Ο συγγραφέας δεν έχει δικαίωμα να διαθέτει προς πώληση ο ίδιος τα βιβλία του απευθείας σε βιβλιοπωλεία ή σε αναγνώστες.
Σε ποιον ανήκει η εκτύπωση; (Σε ποιον παραδίδονται τα αντίτυπα που εκτυπώνονται)
Στον συγγραφέα.
(Ο συγγραφέας έχει τον έλεγχο της «αποθήκης» του, δηλ. γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσες πωλήσεις κάνει πραγματικά το βιβλίο του. Διότι όταν ο χονδρέμπορος κάνει επαναληπτική παραγγελία στον συγγραφέα, είναι αυτονόητο πως τα αντίτυπα των προηγούμενων παραγγελιών έχουν πωληθεί).
Ο συγγραφέας δεν χρειάζεται να αγοράζει αντίτυπα του δικού του βιβλίου, με έκπτωση, από τον εκδότη, διότι τα παραγγέλνει απευθείας από τον τυπογράφο μας.
Στον εκδότη.
(Ο συγγραφέας δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος για το πόσα αντίτυπα έχει πωλήσει ο εκδότης. Επαφίεται στην προφορική ή γραπτή δήλωση του εκάστοτε εκδότη. Το πιο συχνό παράπονο των συγγραφέων είναι πως ποτέ δεν έχουν πραγματική ενημέρωση για τα αντίτυπα που πουλήθηκαν).
Έξοδα μετά την έκδοση.
Μετά την έκδοση ο συγγραφέας πληρώνει μόνος του τις ανατυπώσεις στο τυπογραφείο (σε τιμές χονδρικής)
Τα επιπλέον έξοδα που ενδέχεται να κάνει ο συγγραφέας μετά την έκδοση αφορούν τα χρήματα που θα αποφασίσει να επενδύσει στη διαφήμιση του βιβλίου του.
Μετά την έκδοση ο συγγραφέας πληρώνει τις ανατυπώσεις στον εκδότη, σε τιμές λιανικής (Δηλαδή πληρώνει τιμή τυπογραφείου +ΦΠΑ τυπογραφείου, και προμήθεια εκδότη +ΦΠΑ εκδότη) καθώς και μεγάλες προμήθειες στον εκδότη για την μεταπώληση του βιβλίου στα βιβλιοπωλεία.
Διαφάνεια.
Πριν την υπογραφή του συμφωνητικού με τον συγγραφέα, εξηγούμε αναλυτικά τι πρέπει να περιμένει μετά την έκδοση, και τον ενημερώνουμε για τις δυσκολίες που υπάρχουν μέχρι το κοινό να αρχίσει να αναζητά το βιβλίο του. Η διαφήμιση ενός βιβλίου είναι μια διαδικασία και μια δαπάνη που κανείς συγγραφέας δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να αποφύγει, ακόμα κι αν το βιβλίο του το χρηματοδοτεί ο εκδότης.
Πολλοί συγγραφείς νομίζουν πως ο διακινητής τοποθετεί τα βιβλία στα βιβλιοπωλεία. Κανείς δεν τους εξηγεί ότι χωρίς διαφήμιση δεν υπάρχει περίπτωση το κοινό να ενημερωθεί για την ύπαρξη ενός βιβλίου, και συνεπώς να το παραγγείλει ο εκάστοτε βιβλιοπώλης από τον διακινητή. Ουσιαστικά οι αναγνώστες, μέσω της ζήτησης, είναι αυτοί που «πιέζουν» τα βιβλιοπωλεία να τοποθετήσουν σε περίοπτες θέσεις κάποιο βιβλίο.